Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Afhentning i varehus
Når du har valgt afhentning som leveringsform under bestilling, afhenter du dine varer ved det valgte varehus. Du modtager en mail og en sms, når din ordre er pakket og klar til afhentning.
Ved afhentning ved varehus skal du indtaste dit telefonnummer på standeren ved indkørslen.
Bliver du forhindret i at afhente dine varer i det valgte tidsrum, kan de afhentes indenfor udleveringens åbningstid de efterfølgende 48 timer. Udleveringen i Bilka varehuse har åbent fra kl. 8-22 alle ugens dage, dog undtaget helligdage.
Har du bestilt din Mad ud af Huset til afhentning sammen med din BilkaToGo-ordre, bliver maden leveret i din bil sammen med dine varer til det valgte afhentningstidspunkt.
Handler du som erhvervskunde med et Salling Group Business Card, vil du ved afhentning blive bedt om at fremvise dit Business Card samt signere for udlevering af varerne.
Du kan læse mere om afhentning i varehus her.
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Afhentning i PickUp
Du kan afhente din ordre på afhentningsdagen og -tidspunktet, som fremgår af din ordrebekræftelse.
Når du skal afhente din ordre, skal du blot indtaste din udleveringskode modtaget på mail, som er de 7 første cifre af dit ordrenummer. Derefter vil dine varer blive udleveret i lugen, hvor de enten er pakket i papirposer eller papkasser.
Du kan læse mere her
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Leveringsbetingelser
Med BilkaToGo Hjemmelevering er det muligt at få leveret dagligvarer direkte til din adresse.
Her får du som kunde adgang til 30.000 varenumre inden for dagligvarer og nonfood - leveret hjem til dig.
Varerne leveres i løbet af natten og senest kl 06.00 om morgenen.
Du kan læse mere her
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Er din ordre forsinket?
Hvis din ordre mod forventning skulle blive forsinket eller ændret, vil du modtage en advisering fra os på mail eller SMS med en status.
Hvis du ikke har modtaget besked eller har andre spørgsmål, kan du kontakte Kundeservice nedenfor.
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Hjælp til bestilling på BilkaToGos webshop
På bilkatogo.dk eller i vores app bestiller du varer til hjemmelevering ved at gøre følgende:
1. Læg dine ønskede varer i din kurv for minimum 500 kr (inkl. pakke- og leveringsgebyr)
2. Vælg "Hjemmelevering" under leveringsform - indtast din leveringsadresse for at se om hjemmelevering er muligt
3. Vælg dato - du kan vælge mellem datoer ca. en uge frem i tiden
4. Gå til betaling og udfyld resterende oplysninger - du betaler den pris varen koster på bestillingstidspunktet,
uanset om prisen inden afhentning måtte ændre sig i op- eller nedadgående retning
Varerne skal bestilles senest kl. 17:00 på dagen for levering i løbet af den pågældende aften/nat. Leveringen vil finde sted i tidsrummet kl 20.00-06.00. Om levering til en bestemt dato er muligt under bestilling afhænger dog også af varehusets kapacitet.
Hvis du oplever problemer, når du prøver at bestille, kan du prøve at skifte browser eller bestille via en anden enhed.
Du kan læse mere om forudsætningerne for hjemmelevering
her
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Afhentning i varehus
Du kan lægge din bestilling via Bilkatogo.dk eller via vores app. Du skal blot gennemgå 5 simple trin for at modtage din ordre:
1. Læg dine ønskede varer i din kurv
2. Vælg "Bilka" under leveringsform
3. Vælg dato og tidspunkt - du kan vælge mellem datoer ca. en uge frem i tiden
4. Gå til betaling og udfyld resterende oplysninger - du betaler den pris varen koster på bestillingstidspunktet, uanset om prisen inden afhentning måtte ændre sig i op- eller nedadgående retning
5. Når du ankommer til det valgte varehus, indtaster du dit telefonnummer på BilkaToGo-standeren
6. Modtag varerne pakket og klar i dit bagagerum, eller løft dem ud fra Pickup-stationen
Hvis du oplever problemer, når du prøver at bestille, kan du prøve at skifte browser eller bestille via en anden enhed.
Hvis du ikke kan få lov til at bestille til en bestemt dato, kan det fx skyldes, at det valgte varehus har lukket for bestillinger til den dag eller at det er en helligdag.
Du kan læse mere her
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Afhentning i PickUp
Du kan lægge din bestilling via Bilkatogo.dk eller via vores app. Du skal blot gennemgå 5 simple trin for at modtage din ordre:
1. Læg dine ønskede varer i din kurv
2. Vælg "Pickup" under leveringsform
3. Vælg dato og tidspunkt - du kan vælge mellem datoer ca. en uge frem i tiden
4. Gå til betaling og udfyld resterende oplysninger - du betaler den pris varen koster på bestillingstidspunktet, uanset om prisen inden afhentning måtte ændre sig i op- eller nedadgående retning
5. Når du ankommer til den valgte Pickup, indtaster du din afhentningskode, som du har fået på mail.
6. Modtag varerne pakket og klar i dit bagagerum, eller løft dem ud fra Pickup-stationen
Hvis du oplever problemer, når du prøver at bestille, kan du prøve at skifte browser eller bestille via en anden enhed.
Hvis du ikke kan få lov til at bestille til en bestemt dato, kan det fx skyldes, at det valgte varehus har lukket for bestillinger til den dag eller at det er en helligdag.
Du kan læse mere her
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Ordrebekræftelse
Du modtager en ordrebekræftelse på e-mailadressen tilknyttet den pågældende BilkaToGo-profil, når du afslutter din ordre.
Hvis du mangler din ordrebekræftelse, kan du starte med at tjekke, om den er røget i spammappen på din e-mailkonto. Du kan også se, om ordren er gået igennem inde på "Mit BilkaToGo" under "Ordreoversigt".
Hvis du ikke finder den i spammappen, kan du kontakte Kundeservice via knapperne nedenfor for at få hjælp. Du kan læse mere
her
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Mad Ud Af Huset
Du kan bestille din Mad ud af Huset-ordre til afhentning sammen med din BilkaToGo-ordre.
Ved bestilling på bilkamadudafhuset.dk vil BilkaToGo fremgå som en afhentningsmulighed. Ønsker du at afhente både BilkaToGo og Mad ud af Huset samtidigt, lægger du blot bestillingen til samme sted- og tidspunkt.
Du kan læse mere her
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Jeg mangler en vare
Skulle det mod forventning ske, at du ikke har fået udleveret alle de bestilte varer, og ikke har modtaget en besked om udsolgte/erstatningsvarer, så bedes du kontakte Kundeservice
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Jeg har modtaget en forkert vare
Skulle det mod forventning ske, at du har modtaget en anden vare, end den du har bestilt, så bedes du venligst kontakte Kundeservice via de nedenstående muligheder
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Jeg har modtaget en vare som ikke lever op til kvaliteten
Skulle det mod forventning ske, at en vare er blevet mast under pakningen eller at du modtager en vare, som har overskredet sin sidste salgsdato, eller på anden vis ikke lever op til forventet kvalitet, bedes du venligst kontakte Kundeservice.
Hav venligst ordrenummer/telefonnummer samt billede af varen klar. Så hjælper vores Kundeservice dig hurtigst muligt.
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Erstatningsvaren lever ikke op til mine forventninger
Når vores medarbejdere skal finde alternative produkter til at erstatte udsolgte varer, er det altid en individuel vurderingssag. Medarbejderne forsøger at finde det bedste alternativ ud fra de varer, inden for samme produktkategori, som varehuset har på lager.
Ved afhentning
Skulle den erstatning vi har fundet til dig ikke falde i din smag, er du altid velkommen til at oplyse udleveringspersonalet,
at du ikke ønsker at modtage den. Så tager de den fra og sørger for, at du ikke kommer til at betale for den.
PickUp
Skulle den erstatning vi har fundet til dig ikke falde i din smag, kan du lade varen ligge i den blå kasse og kontakte vores Kundeservice og oplyse dette. Dette kan du gøre ved at skrive til vores Kundeservice.
Hjemmelevering
Skulle den erstatning vi har fundet til dig ikke falde i din smag, skal du blot kontakte vores Kundeservice og oplyse dette. Dette kan du gøre ved at skrive til vores Kundeservice.
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Hvad er en erstatningsvare?
En erstatningsvare er den vare, som Bilkas medarbejder erstatter den oprindeligt bestilte vare med i tilfælde af at denne er udsolgt. Hvis det ikke er muligt at efterkomme ønsket om en given vare,
forsøger vi så vidt muligt at finde en tilsvarende vare inden for samme varekategori, hvis du har takket ja til dette i dine erstatningsindstillinger.
Hvis Bilkas medarbejder erstatter varen med en dyrere vare, får du differencen gratis. Hvis din vare bliver erstattet med en billigere vare, får du differencen returneret.
Du bliver gjort opmærksom på eventuelle erstatninger via mail, når din ordre er pakket. Du kan altid administrere dine erstatningsindstillinger på din BilkaToGo-profil. Du kan læse mere her
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Hvordan erstatter I udsolgte varer?
Har du takket ja til erstatningsvarer og er det ikke muligt at efterkomme ønsket om en given vare, forsøger vi så vidt muligt at finde en tilsvarende erstatningsvare inden for samme varekategori.
Du modtager altid en mail med oplysning om udsolgte varer samt evt. erstatninger. Hvis Bilkas medarbejder erstatter varen med en dyrere vare, får du differencen gratis. Hvis din vare bliver erstattet med en billigere vare, får du differencen returneret.
Du kan læse mere her
om prioritering i forhold til erstatning.
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Hvordan ændrer jeg mine erstatningsindstillinger?
Under "Mit BilkaToGo" kan du vælge dine erstatningsindstillinger. Her kan du vælge "Ja tak" til erstatningsvarer, "Ja tak, men erstat øko med øko" eller "Nej tak".
Læs mere her om hvordan vi erstatter varerne.
Ændring af generelle erstatningsindstillinger
Du kan ændre dine generelle erstatningsindstillinger ved at logge ind på din BilkaToGo-konto. Tryk herefter på "Mit BilkaToGo" i øverste højre hjørne og vælg "Erstatningsindstillinger". Du kan nu ændre i dine erstatningsindstillinger.
Hvis du vil ændre erstatningsindstillinger på appen, kan du gøre det på følgende måde:
1. Log ind i appen.
2. Vælg ”Profil” i bunden til højre.
3. Tryk på ”Erstatningsvarer” i menuen. Du kan nu ændre i dine erstatningsindstillinger.
Ændre indstilling for den aktuelle ordre
Dette kan du gøre ved at trykke på din kurv eller "Køb nu" og herefter trykke på "Erstatningsvarer", hvorefter du kan vælge din indstilling.
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Tilføj varer
Det er muligt at tilføje varer, når en ordre er betalt ved at lægge en tillægsordre.
Afhentning
Du lægger blot en ny bestilling på de glemte varer med samme dato, tidsrum samt afhentningsmetode. Hvis det ikke er muligt at vælge samme tidsinterval,
er du naturligvis velkommen til at vente med at hente begge ordrer, indtil den sidste ordre er pakket og klar til afhentning.
Du bliver kun opkrævet for pakkeservice én gang, når du lægger flere ordrer til samme dag.
Hjemmelevering
Du lægger blot en ny bestilling på de glemte varer med samme dato, tidsrum samt leveringsmetode. Deadline for bestilling af tillægsordren er kl. 17.00 til levering den pågældende nat.
Du bliver kun opkrævet for pakkeservice én gang, når du lægger flere ordrer til samme dag.
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Fjern varer
Ved afhentning ved varehus kan du oplyse medarbejderen om varer du ikke ønsker alligevel, og så bliver disse fratrukket på din faktura.
Ved afhentning i Pick-Up kan du lade varer ligge i kassen og herefter kontakte Kundeservice.
Du har desværre ikke mulighed for at fjerne varer ved hjemmelevering.
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Ændre afhentningstidspunktet
Du kan altid afhente din ordre i 48 timer efter den er meldt klar til afhentning ved varehus, samt til kl. 11.00 den følgende dag ved Pick Up.
Om ordren kan afhentes tidligere eller om afhentningssted kan ændres afhænger af, hvor langt den enkelte ordre er i pakkeprocessen samt af kapaciteten i det ønskede varehus.
Kontakt Kundeservice nedenfor for at høre om mulighederne.
Ændre leveringstidspunktet
Om din hjemmeleveringsordre kan flyttes til en anden dag afhænger af, hvor langt den enkelte ordre er i pakkeprocessen. Der kan ikke ændres adresse. Her skal du annullere ordren og genbestille til korrekt adresse.
Kontakt Kundeservice nedenfor for at høre om mulighederne.
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Ændring af ordreoplysninger
Har du først lagt ordren, kan oplysninger som fx telefonnummer og mail ikke ændres. Du kan dog altid ændre dine profiloplysninger til næste ordre under "Mit BilkaToGo".
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Produktinformation
Produktinformation om vores varer findes på bilkatogo.dk. Vi har et udvalg på mere end 30.000 varenumre, så for at gøre det nemmere at finde rundt i varerne, har vi opdelt vores varer i varekategorier og underkategorier. Desuden kan du via søgefeltet søge på navnet på lige netop den vare, du leder efter.
Du kan læse mere her
Er du på udkig efter nonfoodvarer som TV, sofa eller tallerkner kan du finde det hos Bilka.dk her
Ønsker du at bestille Mad Ud af Huset som smørrebrød eller festmenuer kan du gøre det
her - husk du kan vælge at få udleveret maden sammen med resten af din ToGo-bestilling, når du blot bestiller med afhentning ved varehus.
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Minimumsbeløb og gebyrer
BilkaToGo har intet minimumsbeløb, som du skal handle for, når du vælger afhentning ved Pickup eller varehuset. Ønsker du hjemmelevering skal du købe for minimum 500 kr (inkl. gebyrer).
Når du bestiller dine dagligvarer på BilkaToGo, betaler du for pakkeservice – uanset ordrestørrelsen. Prisen for pakkeservice dækker omkostningerne til de medarbejdere, der finder og pakker dine varer. Der er ikke mulighed for at fravælge BilkaToGos pakkeservice. Ved hjemmelevering betaler du desuden også et leveringsgebyr.
Hvis du ønsker at tilkøbe emballage til din ordre, kan du altid se de forskellige muligheder og priser under emballage, inden du går til betaling.
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Annullering af afhentning
En BilkaToGo ordre kan annulleres indtil 4 timer før afhentningstidspunktet.
Annullering af hjemmelevering
En BilkaToGo-ordre til hjemmelevering kan senest annulleres kl. 17:00 med levering til den efterfølgende aften/nat.
Sådan annulleres din ordre
For at annullere din ordre, bedes du kontakte Kundeservice. Hav venligst dit ordrenummer/telefonnummer klar. Bemærk at din ordre først er annulleret, når Kundeservice har bekræftet dette.
Åbningstider i Kundeservice
Chat: mandag-torsdag kl. 06:00-20:00, fredag kl. 06:00-18:00 og 06:00-17:00 i weekenden.
Telefon: mandag-torsdag kl. 06:00-18:00, fredag kl. 06:00-18:00 og 06:00-17:00 i weekenden.
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Jeg ønsker ikke en erstatningsvare
Skulle det mod forventning ske, at en erstatningsvare ikke lever op til dine forventninger, så er du velkommen til at afvise den ved afhentning. Så kan vi tilbageføre pengene til dig.
Du kan læse mere om, hvordan du ændrer dine erstatningsindstillinger her.
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Spørgsmål til reservation på konto
Reservationen på din konto vil blive ophævet automatisk jf. aftale mellem dig og din bank/kortudsteder. Pengene er kun trukket, hvis det fremgår af dit kontoudtog.
Bemærk: Har du brugt MobilePay til at betale, vil der stå i MobilePay, at du har godkendt en transaktion. Dette betyder ikke nødvendigvis, at vi har trukket eller reserveret pengene på din bankkonto.
Det vil fremgå af din bankkonto, om pengene er trukket eller reserveret. Du kan læse mere her.
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Manglende ordrebekræftelse
Du modtager en ordrebekræftelse på e-mailadressen tilknyttet den pågældende BilkaToGo-profil, når du afslutter din ordre.
Kan du ikke finde din faktura, kan det være fordi, den er røget i spammappen på din e-mailkonto, så her kan du med fordel kigge først.
Du kan også se, om ordren er gået igennem inde på "Mit BilkaToGo" under "Ordreoversigt".
Hvis du stadig ikke finder din faktura, bedes du kontakte Kundeservice.
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Jeg har ikke modtaget nogen SMS
”Kontakt Kundeservice hvis du ikke har modtaget en SMS eller mail med, at din ordre er klar til afhentning – så vil vi undersøge det med det samme.
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Betaling med Salling Group Business Card
Når du er logget ind med den Salling Group-profil, hvor dit Business Card er tilkoblet, skal du i "Betaling" under check-out vælge Salling Group Business Card som ”Betalingsmetode”. Herefter færdiggør du købet og kan afhente dine BilkaToGo varer på det valgte tidspunkt.
Efter afhentning vil du modtage en faktura på den registrerede e-mail iht. dit Salling Group Business Card kontraktgrundlag.
Bemærk, det er kun muligt at handle med et Salling Group Business Card på web www.bilkatogo.dk og kun ved afhentning i et Bilka varehus.
Har du ikke fået tilknyttet et Salling Group Business Card til din BilkaToGo-profil? Læse mere om, hvordan du gør dette her
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Hvordan melder jeg en forsikrings-/skadesag?
Følgeskader
En følgeskade kan eksempelvis være, hvis fragtmanden ved levering rammer og skader din postkasse. Har du oplevet en skade som følge af levering/brug af en vare fra os,
bedes du kontakte os hurtigst muligt med billeder af skaden samt en forklaring af, hvordan den er opstået, så vi kan undersøge sagen.
Personskader
En personskade kan eksempelvis opstå, hvis en sten i et brød knækker din tand, eller hvis du på anden vis kommer til skade som følge af levering/brug af en vare fra os.
Hvis du oplever en personskade, bedes du kontakte vores support hurtigst muligt med billeder af skaden samt en forklaring af, hvordan den er opstået, så vi kan undersøge sagen.
Fødevarereklamationer
Hvis du har modtaget en fødevare fra et af vores varehuse eller via hjemmelevering, som ikke lever op til vores høje kvalitetskrav, er du velkommen til at kontakte Kundeservice.
Kundeservice skal bruge billede af LOT-/batchnummer og mindst holdbarhedsdato samt varen (hvis muligt) for at kunne undersøge sagen.
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Jeg har spørgsmål til returnering
Fødevarer, levnedsmidler og husholdningsvarer kan som udgangspunkt ikke returneres.
Fortrydelsesretten for andre varer i sortimentet er 14 dage regnet fra den dag, hvor du afhenter eller får leveret varerne. Hvis du ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du have afsendt en utvetydig meddelelse herom til Kundeservice inden udløbet af fortrydelsesfristen.
Læs her visse produkter, som ikke kan returneres fra BilkaToGo
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Hvordan benytter jeg Bilka plus-priser?
For at benytte sig af Bilka Plus priserne er det vigtigt, at man er oprettet med den samme mailadresse på Bilka Plus-appen, som man bruger ved bestilling på BilkaToGo.
Hvis du er oprettet med den samme mailadresse, får du automatisk din Bilka Plus-rabat. Det gælder både Bilka Plus-priser og dine aktiverede kuponer. Rabatten kan ses i din kurv.
Undtagelser:
1. Du kan ikke benytte tilgodebevis/vouchers fra Plus-appen, når du handler via BilkaToGo.
2. Du kan ikke benytte Spend og Save-vouchers fra Plus-appen, når du handler via BilkaToGo.
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Hvorfor kan jeg ikke benytte min voucher på BilkaToGo?
En voucher er en Bilka Plus-rabatkupon man kan få fx ved køb over et bestemt beløb eller når man får krediteret en dårlig vare via appen - og den kan desværre ikke benyttes på BilkaToGo.
Vi arbejder på, at det snart bliver en mulighed, men for nu kan en voucher kun benyttes ved køb fysisk i butikken.
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Hvordan finder jeg min kvittering?
Din ToGo-kvittering kan ses i din Plus-app under Kvitteringer, men vær opmærksom på, at det kan tage op til 24 timer før kvitteringen er synlig i app’en. Vi oplever dog desværre enkelte gange, at kvitteringen ikke kommer over i app’en, men du kan altid finde kvitteringen i din ordrehistorik på din profil på BilkaToGo.
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Hvorfor får jeg ikke min Plus-pris i kurven?
Hvis du har aktiveret dine tilbud i Plus-appen og/eller er logget ind med de samme oplysninger på Plus-appen, som du har på BilkaToGo, kan du få Plus-priser.
Kan du ikke se Plus prisen i kurven, kan det være nødvendigt at opdatere din kurv. For at gøre dette kan du enten trykke på "Opdater Plus priser" i kurven, eller du kan tilføje en ny vare. .
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Et deaktiveret Salling Group Business Card
Hvis du ændrer i de profiloplysninger på din BilkaToGo-profil, som er blevet godkendt til brug sammen med dit Salling Group Business Card, kan kortet af sikkerhedsmæssige årsager blive deaktiveret. Du vil ikke kunne benytte det igen, før det er blevet tilkoblet påny. For at få aktiveret dit Salling Group Business Card igen skal du klikke her og indsende en anmodning til vores kontoafdeling.
Har du brug for hjælp til tilkoblingen, kan du kontakte kontoafdelingen mandag til fredag mellem kl. 09.00-13.00 på telefon 8778 5307.
Sådan kan vi hjælpe dig bedst
Oprettelse af Salling Group Business Card
Private virksomheder, erhvervsdrivende, samt institutioner kan få et Salling Group Business Card (købekort). Købekortet kan benyttes som betalingsmetode i vores varehuse samt online, hvorefter der sendes en faktura på købet til virksomheden.
Det er gratis at oprette et købekort, og det giver en lang række fordele:
- Intet besvær med kontanter eller rekvisitioner - du viser blot kortet ved kassen eller selvbetjeningskassen eller benytter det på hjemmesiden og fremviser ved evt. afhentning
- Fuld adgang til sortimentet i alle Bilka, føtex, Netto, A-Z, BR, Starbucks og Carl's Jr. samt online på bilka.dk, føtex.dk, bilkatogo.dk og br.dk
- Konkurrencedygtige priser - lavere end mange grossistvirksomheders
- Automatisk tilsendelse af faktura - ingen oprettelses- eller faktureringsgebyrer
- Betalingsbetingelserne er 30 dage fra fakturadato
Du kan læse mere her om oprettelsen af et Salling Group Business Card.
Har du brug for hjælp til tilkoblingen, kan du kontakte kontoafdelingen mandag til fredag mellem kl. 09.00-13.00 på telefon 8778 5307.